• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58496
+
-

سرمایه‌گذاری برای توسعه معادن در سفر وزیر صنعت

در استان
سرمایه‌گذاری برای توسعه معادن در سفر وزیر صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 3 طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان توسط ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان ابلاغ می‌شود. به گزارش تسنیم، «داوود شهرکی» اظهار کرد: در جلسه با حضور معاونان وزارت صمت مواردی به تصویب رسید که 15 مصوبه تصویب و مقرر شد اجرای حداقل 3 طرح با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومان توسط ایمیدرو در سفر وزیر ابلاغ شود. 

وی تامین منابع مالی فولاد قائن را برای تعیین تکلیف یکی از این 3 طرح دانست و افزود: در حوزه ایمیدرو مانعی در مسیر تامین منابع مالی نخواهیم داشت. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که آنچه برای استان مشخص است تامین اعتبار پروژه است، گفت: تخصیص ارز مورد نیاز کویرتایر از دیگر طرح‌هاست. 

شهرکی توضیح داد: 18 میلیون یورو از محل تسهیلات ارزی برای این کار مصوب خواهد شد که اگر این پروژه هم تکمیل شود شاهد طرح توسعه آن خواهیم بود. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است برای رفع مشکل صادرات واحدهای خوراک طیور سازمان جلسه‌ای تشکیل دهد که چگونگی برگشت مابه‌التفاوت ارز مشخص شود و بتوانند به صادرات خود ادامه دهند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به بیمه قالیبافان نیز افزود: مقرر است بیمه قالیبافان 2 تا 3 برابر شود. در حال حاضر 4 هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار دارند. 
شهرکی یادآور شد: همچنین باید کارگروهی تشکیل شود و طرح‌های قابل اجرا در استان و شهرستان‌ها شناسایی و راهکارهای تامین منابع مالی آن تعریف شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید